Przejdź do treści

Rynek i naprawa wtryskiwaczy

Rynek silników wysokoprężnych rozwija się z roku na rok, ponieważ zapotrzebowanie na niezawodne pojazdy lekkie i ciężkie wzrasta głównie w krajach drugiego i trzeciego świata. Wraz z poprawą infrastruktury na całym świecie rośnie zapotrzebowanie na niezawodne wózki robocze. 

Należy dbać o wtryskiwacz

naprawa wtryskiwaczyJD Power and Associates przewiduje, że sprzedaż silników wysokoprężnych wzrośnie ponad trzykrotnie w ciągu najbliższych 10 lat, co stanowi ponad 10% całej sprzedaży pojazdów, w porównaniu z 3,6% zaledwie 10 lat temu w 2005 r. W latach 2000-2005 rejestracje pojazdów z silnikami wysokoprężnymi wzrosły o ponad 80% ponad 550 000 pojazdów. Od 2005 do 2015 roku liczba ta wzrosła o kolejne 67%.   Wtryskiwacze paliwa to małe elementy elektryczne, które służą do dostarczania paliwa przez spray bezpośrednio do kolektora dolotowego przed zaworem wlotowym w silniku wysokoprężnym. Wtryskiwacze oleju napędowego są dość skomplikowane; wtryskiwacz ma filtr wysokomikronowy na górnej stronie wlotowej, który odpowiada małym otworom do iniekcji podskórnych na dole do rozpylania oleju napędowego. Olej napędowy działa jako źródło smarowania wewnętrznych części wtryskiwacza. Głównym źródłem awarii wtryskiwaczy jest woda w paliwie. Gdy woda w paliwie zmienia właściwości smarne, części wewnętrzne szybko się zużywają, a wtryskiwacz jako całość może dość szybko ulec uszkodzeniu. Wówczas konieczna jest naprawa wtryskiwaczy, czyli coś, czego chyba każdy zdecydowanie wolałby uniknąć. Wtryskiwacze to niezwykle ważny element silnika. Zawór wtryskiwacza otwiera się i zamyka przy tych samych obrotach, co silnik wysokoprężny. Typowa prędkość obrotowa silników wysokoprężnych w Ameryce Północnej wynosi około 1800. Odpowiada to około 140 000 razy na godzinę! Oprócz wody zawartej w paliwie, wtryskiwacze są narażone na działanie cząstek węgla i brudu wprowadzanych do jednostki przez zepsuty element filtra powietrza. Rodzaj paliwa, gatunek i zastosowane dodatki mają również istotny wpływ na żywotność wtryskiwacza paliwa. Moduł ECM (Engine Control Module) steruje wtryskiwaczami paliwa w większości elektrycznych silników wysokoprężnych. Wtryskiwacze Diesla mają stałą moc, gdy kluczyk jest włączony, niezależnie od tego, czy silnik jest przekręcony. 

ECM uziemia wtryskiwacz, zamykając obwód i powodując otwarcie dyszy wtryskiwacza. Proces otwierania, zamykania i dozowania odpowiedniej ilości paliwa przez wtryskiwacze diesla trwa milisekundy. Odpalanie cyklu wtryskiwacza trwa średnio od 1,5 do 5 milisekund.