Przejdź do treści

Przydatna wiedza zdobyta dzięki kursowi mindfulness

W psychologii termin mindfulness robi ostatnio zawrotną karierę. Chodzi o codzienną praktykę uważności. Podejście mindfulness oparte jest w dużej mierze na filozofii Dalekiego Wschodu. Liczne badania potwierdzają, że codziennie praktykowanie uważności istotnie przynosi pozytywne efekty w wielu sferach życia. Psychologowie oraz psychoterapeuci coraz częściej proponują swoim pacjentom warsztaty mindfulness.

Specjalistyczne kursy online są powszechnie dostępne

kurs mindfulness onlineBuddyjskie praktyki okazują się mieć zbawienny wpływ na nasz umysł. Nic zatem dziwnego w tym, że mindfulness robić obecnie zawrotną karierę. Na pierwszy rzut oka praktyka uważności wydaje się bardzo prosta. Wystarczy przekierować swoją uwagę na to, co dzieje się w chwili obecnej. W praktyce jednak okazuje się to bardzo trudne zwłaszcza dla osób, które do tej pory funkcjonowały głównie w trybie zadaniowym. Badania jednoznacznie wykazały, że codzienna praktyka uważności na dobroczynny wpływ zarówno na umysł, jak i na ciało. Przede wszytkim obniża się ciśnienie tętnicze krwi oraz poziom kortyzolu. Oczywiście zmniejsza się również napięcie psychiczne oraz poprawia jakość życia. Korzyści jest jednak znacznie więcej, gdyż z czasem poprawia się również pamięć i koncentracja. Co istotne, co codziennej praktyki uważności nie potrzeba wcale specjalistycznego sprzętu. Nie trzeba nawet przebywać w miejscu odosobnienia. Uważność można ćwiczyć dosłownie w każdym miejscu i w każdym czasie. Początki jednak nie są takie proste, jak mogłoby się wydawać. Z tego też powodu warto skorzystać z pomocy specjalisty, który w swojej praktyce klinicznej stosuje metodę mindfulness. Warsztaty grupowe odbywają się w różnych miejscach w całej Polsce i trwają zazwyczaj do czterech tygodni. Można również zasięgnąć porady terapeuty za pośrednictwem Internetu. Jeśli jesteśmy otwarci na nowe doświadczenia, to kurs mindfulness online okaże się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Korzystanie z przydatnych technik przekierowywania swoich myśli na chwilę obecną przywraca równowagę emocjonalną. Wystarczy poświęcić zaledwie pięć minut w ciągu dnia.

Można z powodzeniem skorzystać z bogatej oferty kursów online. Dużym zainteresowaniem cieszą się warsztaty z mindfulness, podczas których można nauczyć się praktyki uważności. Podejście to w dużej mierze opiera się na filozofii buddyjskiej. Ważne jest skupianie się na chwili obecnej. W praktyce nie jest to wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać. Warto jednak podjąć wysiłek i zmienić swoje życie na lepsze.