Przejdź do treści

Etapy regeneracji filtra DPF

W obecnym czasie jest wykorzystywanych wiele różnych rodzajów silników w samochodach osobowych. Nadal jednak zdecydowanie najbardziej popularne sa silniki typu Diesel szczególnie te nowoczesne. Należy jednak pamiętać o ich okresowej regeneracji.

Ile kosztuje regeneracja DPF?

kompleksowa regeneracja dpf Nowy SączSilniki typu Diesel, maja szereg różnych zalet. Oczywiście jednak, mają one dosyć poważne wady, wśród których w szcególnosći warto wymienić podatność takich właśnie silników na awarie. Szczególnie podatnym na nią elementem tego właśnie silnika jest zamontowany w nim filtr cząsteczek stałych. Zazwyczaj do awarii tego ważnego elementu silnika typu Deisel dochodzi na skutek zgromadzania się w  nim nadmiaru sadzy. Aby przeprowadzić regenerację filtra tym samym przywracając odpowiedni poziom wydajności silnika, należy pozbyć się z filtra nadmiaru brudu, kurzu, pyłu i sadzy, do czego konieczna jest kompleksowa regeneracja dpf Nowy Sącz jest miastem, gdzie jest dużo warsztatów zajmujących się silnikami typu Diesiel. Obecnie znanych jest kilka różnych metod, aby to wykonać. Starsze warsztaty nadal wykorzystują bardzo zawodną metodę, jaką jest wyprażanie wkładu filtra w piecu indukcyjnym. Poważną wada tej metody był fakt, że bardzo często wiązała się ona z poważniejszym uszkodzeniem filtra, na skutek jego nadtopienia. W obecnych czasach jednak zamiast tej zawodnej metody wykorzystuje się te, które polegają na wydmuchaniu, lub też wypłukaniu nadmiaru sadzy z filtra. Jest to możliwe dzięki użyciu odpowiedniej myjki ciśnieniowej, czy tez środków chemicznych o średniej agresywności. Na południu naszego kraju jest obecnie coraz więcej warsztatów, które wykorzystują te najbardziej nowoczesne metody na oczyszczanie filtra DPF. Wśród tych metod jest również i ta polegająca na użyciu urządzeń do regeneracji hydrodynamicznej. Pomimo stosunkowo wysokich kosztów takiej usługi, wiele kierowców wybiera właśnie taką metodę na regenerację filtra DPF. Wynika to z faktu, że jest ona najmniej inwazyjna, tym samym jest bardzo niewielkie ryzyko, że filtr ulegnie poważniejszemu uszkodzeniu. Dodatkowo, jest to jedyna metoda regeneracji silnika typu Diesel, która pozwala na niemal stu procentowe pozbycie się sadzy i innych zabrudzeń z wnętrza filtra. Wszystko to powoduje, że właśnie tę metodę należy wybierać gdy zależy nam na zregenerowaniu silnika Diesel nowego typu, zamontowanego w naszym aucie.

W obecnym czasie popularność silników typu Diesel nie zmniejsza się. Używa się jednak innych, bardziej nowoczesnych rodzajów takich silników. Dużą ich zaletą jest fakt, że w przypadku, gdy jest to konieczne, ich regeneracja jest praktycznie bezproblemowa i bardzo szybka.