Przejdź do treści

Dostrajanie mocy i wydajności samochodu

Pod maską pojazdu wiele się dzieje, co może wpłynąć na jego osiągi i efektywność na drodze. Możliwość pomiaru tempa produkcji tych różnych części i systemów może pozwolić na wprowadzenie zmian, które mogą zwiększyć możliwości samochodu. Tu właśnie pojawia się tuning na hamowni. Korzystanie z dynamometru lub hamowni do strojenia pojazdu pomaga mierzyć takie rzeczy, jak moc silnika, moment obrotowy oraz mieszankę powietrza i paliwa w silniku. W miarę wprowadzania zmian w pojeździe możesz na własne oczy zobaczyć, jak wpływa to na moc silnika.

Lista kontrolna stronienia hamowni auta

hamowniaIstnieją dwa główne typy hamowni samochodowych hamownie silnikowe i podwozia. Hamownie silnikowe mierzą numery silników, podczas gdy dobra hamownia podwoziowe umożliwiają testowanie pełnej mocy generowanej z kół pojazdu. Istnieje kilka powodów używania dynamometru w pojeździe. Możliwość pomiaru osiągów i mocy samochodu pomaga kierowcy dostroić pojazd, zwiększając jego moc i moment obrotowy. To dobry pomysł, aby dostroić hamownię przed dodaniem poprawy wydajności i ulepszeń również do pojazdu. Dzięki temu możesz zmaksymalizować moc, ale zrównoważyć ją i nadal zachować wydajność. Po dokonaniu modyfikacji pojazd może wrócić na hamownię, aby zobaczyć, co zostało zdobyte. Dostrajanie hamowni działa przy użyciu preferowanych ustawień pojazdu i systemów, aby poprawić osiągi do optymalnych poziomów. Niektóre korzyści ze strojenia hamowni mogą obejmować zwiększoną sterowność po modyfikacjach, Maksymalna moc, Silniejsze i szybsze przyspieszenie. Kolejną korzyścią jest możliwe zapobieganie konserwacji i naprawom. Silnik, który został zoptymalizowany pod kątem osiągów poprzez tuning na hamowni, będzie miał silniejsze i szybsze przyspieszenie. Nie będzie musiał tak ciężko pracować, aby osiągnąć tę samą wydajność, pomagając jej trwać dłużej. Przed sesją tuningu na hamowni ważne jest, aby pojazd był przygotowany. Oznacza to posiadanie części i systemów w najlepszym możliwym stanie, dzięki czemu najdokładniejsze odczyty mogą pochodzić z ciągów hamowni. Wszelkie wycieki lub problemy mechaniczne mogą wpłynąć na wyniki uzyskiwane z dynamometru.

Przygotowanie listy kontrolnej, na której należy się skoncentrować, może pomóc na świece i filtry. Warto sprawdzić różne świece w pojeździe, aby upewnić się, że są czyste i w dobrym stanie. Dotyczy to również filtrów powietrza, oleju i paliwa. Posiadanie części zamiennych i narzędzi pod ręką podczas sesji tuningu hamowni również może się przydać. Na przykład wymienne świece zapłonowe lub cewka zapłonowa dobrze jest mieć na wypadek, gdyby były potrzebne. Przejście na sesję strojenia hamowni ze świeżym olejem, a także płynami przekładniowymi i różnicowymi może pomóc w sprawnym przebiegu.